Labelling
De etiketteringswetgeving op Belgisch, Europees en mondiaal niveau is enorm uitgebreid en complex. Die complexiteit omzetten naar een correcte interpretatie en toepassing is dus een must.
Gedreven en met onze neus tussen de boeken, wetteksten en labelontwerpen blijven we op de hoogte van de laatste aanpassingen. Zo leveren we telkens opnieuw de beste en meest correcte resultaten.
Controle en uitvoering gebeuren steeds gedetailleerd en met de nodige nauwkeurigheid. De puntjes op de i, die vind je bij ons.
Wat team Labelling voor jou kan betekenen?
Voedingswaarde- en nutriscore berekening
Het opstellen van de voedingswaardetabel, berekenen van de nutriëntenwaarden of implementeren van de nutriscore is voor onze Normanisten kinderspel.
Notificatiedossier
Bij ons kan je altijd terecht voor uitgebreide kennis over samenstellingen van voedingssupplementen op basis van nutriënten, planten of andere stoffen.
Vertalingen
Correcte vertalingen en het gebruik van wettelijke terminologie is voor ons vanzelfsprekend.
Meet the team
Ganna Vavritska
ConsultantElke Debou
Consultant & Teamlead 'Labelling’Stefanie Dumarey
ConsultantAnouk Van Hootegem
ConsultantCharlotte Behaeghe
ConsultantEvita De Mey
ConsultantJosephine Van Den Bossche
ConsultantAnouk Van Laecke
ConsultantHannah Pauwels
ConsultantNora Fares
ConsultantKaren Dedroog
ConsultantAmber Lubbe Bakker
ConsultantLore Boon
Consultant
Onze experten aan het woord
Nieuwe etiketteringsvoorschriften voor wijn
Wijnbouwproducten die vanaf 8 december 2023 worden geproduceerd en geëtiketteerd moeten voldoen aan nieuwe etiketteringsvoorschriften. Deze nieuwe voorschriften zorgen voor meer transparantie naar de consument en bepalen ook de wijze van digitale etikettering via U-label.
opleidingen
Whitepapers
Nieuwe BIO-reglementering 2022
Sinds 1 januari 2022 is de vernieuwde BIO-reglementering ‘Biologische productie en de etikettering van biologische producten’ van kracht.
Met vernieuwde richtlijnen en transparante informatie gaat men de strijd aan tegen oneerlijke concurrentie en fraude. Bovendien worden consumenten beter geïnformeerd waardoor het vertrouwen in het product en de producent groeit.