Kwaliteit managen
Schrijf je in voor deze opleidingKwaliteit managen in een voedingsbedrijf
Met kwaliteitsmanagement en -zorg kun je de kwaliteit van jouw organisatie en dienstverlening verbeteren. Niet alleen van je producten, diensten, processen en systemen. Maar kwaliteitsmanagement wil ook een boost geven aan je medewerkers, leidinggevenden en niet te vergeten kennis. En dat niet eenmalig, maar structureel.
De functie van een kwaliteitsmanager is zeer uiteenlopend en je dient over heel wat kennis te beschikken. Onze tweedaagse training kwaliteitsmanagement richt zich op startende kwaliteitsverantwoordelijken en -managers van voedingsbedrijven. Alle facetten van een efficiënt kwaliteitsmanagement komen aan bod. We leren je praktische tips en tricks om je eigen kwaliteitsmanagementsysteem te beheren.
Inhoud
In deze opleiding komen volgende thema’s aan bod:
- Kwaliteitszorg
- FAVV
- Normen en certificaties (BRC, IFS, FSSC, autocontrole...)
- Verschillende basisvoorwaardenprogramma’s (zoals reiniging, onderhoud, opleiding, kalibratie, allergenenmanagement, ongediertebeheersing)
- Voedselveiligheidswetgeving
- Praktische handvaten voor het toepassen van de relevante wetgeving en normen
- Het opzetten van de basiselementen van een kwaliteitsmanagementsysteem: beleidsverklaring, doelstellingen, directiebeoordeling, interne audits, klantentevredenheid, klantgerichtheid, klachten, niet-conformiteiten, verbeteracties.
Doelgroep
Startende kwaliteitsverantwoordelijken.
Trainer
Edith Castelein is na haar master Biowetenschappen, optie voeding aan de slag gegaan als consultant in voedingsbedrijven. Ze ondersteunt meerdere bedrijven met hun kwaliteitsmanagementsysteem en hun certificatie naar BRC, IFS, FSSC en autocontrole. Door haar lange ervaring met het opzetten van kwaliteitsmanagementsytemen kan ze dit op een praktische en pragmatische benaderen.